5.11-АКТ20а, 5.11- ОРГ20, 12.11-МД20, 16.11-ВЦР20, 16.11-МЕХ20, 19.11-ПСК20, 16.11-КТМ20. 1. Робота в зошиті (Достоєвський 2)
11 балов
Хахах сайт вахуе от моей 11 ( сам делал ) и не грузит, ошибку выдает
Домашня робота
Проблематика роману «Злочин і кара»
1. В
Як Достоєвський доводить хибність ідеї Раскольнікова?
Саму сцену злочину Достоєвський зображує в подробицях, в деталях, натуралістично. Мета автора – показати неспроможність теорії Раскольніков, її хибність. На словах все виглядає досить високопарно і красиво, а на ділі – жахливо, мерзотно і страшно. - Сценою вбивства Лізавети автор ще раз спростовує теорію Раскольніков, він доводить, що один злочин тягне за собою інші.
"Двійники" та антиподи Раскольнікова
Лужин, і Свідрігайлов живуть за принципом: «все дозволено», «возлюби прежде всех самого себя». Вони мов би втілюють в життя принцип Раскольнікова «цель оправдывает средства» и при цьому не відчувають жодних докорів сумління.
Здавалося б, вони повинні добре порозумітися. Але Раскольніков ненавидить і Лужина, і Свідрігайлова.
Раскольніков: «Необыкновенный человек имеет право… разрешить своей совести перешагнуть…через иные препятствия, и единственно в том только случае, если исполнение его цели (иногда спасительной, может быть,
Їх роль: вони ще раз показують неспроможність, хибність теорії Раскольнікова.
Соня Мармеладова, її роль в романі
Соня сповідує моральні ідеали – ідеали смирення, всепрощення, покірності. Вона, як і Раскольніков, переступила моральні норми, моральний закон суспільства. Але якщо Раскольніков це зробив заради самого себе, то Соня – заради інших, заради голодних дітей. На відміну від Порфирія Соня не розуміє всіх тонкощів теорії Раскольнікова, але вона зрозуміла головне – на яку муку він прирік себе. І саме вона примушує героя піти і покаятися, зробити явку з повинною
«Вот в чём одном он признавал своё преступление: только в том, что не выдержал и сделал явку с повинною»
На каторзі йому сниться сон про морову язву, що має символічне значення. Цей сон показує Раскольнікову, до чого може довести його теорія – до хаосу і самознищення людства і ще раз доводить її хибність та неспроможність.
Після виздоровлення перед Раскольніковим виникає видіння «Золотого віку», а потім зявляється Соня. Герой воскресає через любов: «Их воскресила любовь, сердце одного заключало бесконечные источники жизни для сердца другого». Р
Проблематика роману
соціальні умови;
життєві протиріччя;
людина та суспільство;
відповідальність за злочин;
наполеонізм; індивідуалізм;
гуманізм;
бунт та покора;
бідність та злидні;
пияцтво та проституція.
Поліфонія - багато діалогів і полілогів; кожен герой має свій голос; майже кожен з головних героїв має свою теорію; обстоювання різних теорій у суперечках та дискусіях; діалог свідомості – між теорією і совістю (ведуть різні голоси).